Blog

Testymoniale – czym są i jak mogą pomóc Twojej firmie?

Faktem jest, że współcześnie Internet to już nie tylko niezgłębione źródło informacji. Stanowi bowiem dla wielu ludzi alternatywną rzeczywistość. W sieci dzielą się oni życiem prywatnym, nawiązują nowe znajomości, a nawet zarabiają. Nie dziwi zatem, że również tradycyjny marketing, kojarzony zwykle z ulotkami lub gadżetami z logo danej marki, ustępuje miejsca formom promocji e-commerce. Niewątpliwie posiadają one wiele korzyści. Przede wszystkim pozwalają na sprawny i bezpośredni kontakt z klientem czy też personalizację przekazów dopasowanych do różnych grup odbiorców. Nie sposób przy tym zapomnieć również o elastyczności treści, a także nieograniczonym jej zasięgu. Co więcej, e-marketing realizowany jest w różnych formach, wśród których wyróżnić można chociażby pozycjonowanie stron, reklamę Google Ads oraz e-mail marketing.

Równie skutecznymi narzędziami popularyzacji produktu lub usług w Internecie są także testymoniale, z których można z kolei stworzyć atrakcyjne, a zarazem skuteczne filmy promocyjne. Doświadczeni profesjonaliści, po określeniu potrzeb przedsiębiorcy, stworzą bowiem scenariusz, stanowiący świetną wizytówkę jego firmy. Dzięki właściwemu wyeksponowaniu atutów przedsiębiorstwa, zapadnie ono w pamięć odbiorcy, co z kolei znacząco podniesie jego pozycję na rynku. Tworzenie tego typu reklamy to złożony proces wykorzystujący specjalistyczny sprzęt, a także angażujący wielu fachowców. Jego głównym celem jest pozyskanie oraz utrzymanie jak największej liczby klientów danej marki. Aby jednak to się udało, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: jak wzbudzić prawdziwe emocje u odbiorcy? Bo właśnie one decydują dziś w dużej mierze o sukcesie biznesowym.

Od etymologii po funkcje testymoniali w filmach promocyjnych

Testymoniale to dość nowy sposób na reklamę. Dobrze jest więc poznać ich znaczenie, by następnie zrozumieć funkcje, jakie pełnią. Pochodzą bowiem od angielskiego słowa ‘testimonial’ oznaczającego „list polecający, świadectwo uznania oraz referencje”. Jako przymiotnik natomiast odnosi się do „dokumentu poświadczającego” czy „uwierzytelniającego”. Wszystko to wskazuje z kolei na najważniejszą cechę tego typu przekazów, tj. wiarygodność, czy inaczej, prawdziwość właśnie. Referencje, tylko dzięki szczerej, naturalnej treści, mogą przekonać innych o wartości konkretnego produktu. Jako skuteczne narzędzie selekcji, stanowią coraz bardziej popularną formę promocji jednocześnie. Muszą wskazywać atuty firmy, ale bez nadmiernych pochlebstw. Najlepiej więc, aby były obiektywne, rzeczowe i wyważone. Daje to wówczas gwarancję na poważne ich traktowanie przez innych potencjalnych odbiorców marki. Tu powstaje jednak kolejne pytanie: gdzie znaleźć takie testymoniale?

Testymoniale to sformułowana przez klienta rekomendacja usług, która stanowi potwierdzenie ich jakości. Najczęściej przyjmują postać tekstu – opinii zamieszczanej w mailach bądź forach internetowych. To właśnie stamtąd najlepiej je pozyskiwać do celów promocyjnych. Korespondencja między usługodawcą a klientem to o wiele bardziej wiarygodny przekaz niż – często sztuczna i wyjaskrawiona – autopromocja firmy. Równie efektywnym, a zarazem ciekawym sposobem na uzyskanie faktycznych ocen odbiorców jest film wizerunkowy firmy. Profesjonalna ekipa spełni jego kluczowe założenia, takie jak chociażby prawidłowe określenie grupy docelowej oraz konkretnej treści, co w konsekwencji pozwoli uniknąć chaosu. Mówienie o wszystkim nie ma sensu. Chodzi głównie o bycie zauważonym, a następnie zapamiętanym. Dlatego ważne jest, aby był to nie tylko zwięzły, ale też merytoryczny przekaz video, wzbudzający emocje i wzywający do działania. W końcu kluczem do sukcesu w biznesie, czyli obopólnego zadowolenia usługodawcy i odbiorcy, jest ich wzajemna interakcja.

Dlaczego warto wykorzystać testymoniale w filmach wizerunkowych?

Video marketing niesie ze sobą wiele korzyści dla rozwoju każdego biznesu, dlatego warto otworzyć się na potencjał, jaki posiada. Analizy wskazują m.in., że dodanie filmu na stronę internetową firmy może podnieść poziom konwersji. Co więcej, takie nagranie pomaga w uzyskaniu nie tylko zaufania klienta, ale także jego zaangażowania. Testymoniale wykorzystane w dobrze przygotowanych filmach wizerunkowych i korporacyjnych pozwolą bowiem ukazać prawdziwą wartość czy jakość usługi, dzięki naturalnej treści skierowanej bezpośrednio do odbiorcy. Skuteczne wydaje się ukazywanie człowieka z krwi i kości, ponieważ problemy podobne wszystkim wzbudzają silne emocje. A to one właśnie przekonują ludzi.

Przekazy video są w pewnym stopniu „namacalne”, dlatego wydają się łatwiejsze do przyswojenia, a co za tym idzie, bardziej interesujące niż teksty. Powodują zatem większą klikalność w mailach oraz pozytywnie wpływają na ekspozycję produktów. Nie sposób zapomnieć przy tym o kwestii pozycjonowania strony www – krótkie, ale merytoryczne nagrania zachęcają odbiorców do otwierania linków, a to z kolei sprzyja optymalizacji SEO. W końcu im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa na odwiedzenie danej witryny, a tym samym, pozyskanie klienta. Kluczem wysokiej pozycji firmy na rynku jest właśnie grono zadowolonych odbiorców

Dlaczego firmy inwestują w filmy promocyjne?
WSPÓŁPRACUJEMY Z NAJLEPSZYMI

KONTAKT

Działamy głównie na terenie Lublina i całej Lubelszczyzny, natomiast wierzymy, że dostępu do świetnej reklamy video nie powinny ograniczać granice miast ani województw. Opisz w kilku słowach swój projekt poniżej, a skontaktujemy się z Tobą, podpowiemy Ci jak podejśc do Twojego projektu filmowego, a przecież na rozmowie z drugim człowikeiem można tylko zyskać!




Adres:

Lublin, ul. Słomkowskiego 12/30

(ze względu na specyfikę branży – możliwe zdjęcia w terenie, konieczne jest wcześniejsze umówienie wizyty)

Telefon:

780-419-931

Godziny otwarcia:

od poniedziałku do piątku 8:00-16:00

© REALIZACJA: IBIF.PL